van wie is dit schilderij? zie omschrijving

het is een heel bekend (tenminste daar ga ik van uit) schilderij met niks meer dan een pijp erop en een zin in het frans met de tekst:dit is geen pijp

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het werk Ceci n'est pas une pipe van René Magritte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry het werk heet Het verraad van de voorstelling, dat is het onderschrift
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het frans: La Trahison des images

Andere antwoorden (2)

http://aplressources.free.fr/35oamc/sld016.htm

René Magritte - Wikipedia

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat was te snel..

Het schilderij heet:

La Trahison des Images uit 1928-1929 vrij vertaald:
"Het verraad van de voorstelling"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9_Magritte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
René Magritte.
Met het onderschrift bedoelde Magritte dat de pijp die hij tekent eigenlijk geen echte pijp is maar de afbeelding van een pijp, meer nog... gewoon een met olieverf beschilderd doek dat wij schilderij noemen. Het schilderij is 63,5 cm × 93,98 cm.