Ik denk dat het Karel Appel is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grapje zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh ik dacht van de bekende zangeres. iets van keet boesj ofzo.
Ben een beetje bang, gezien de afbeelding, dat het hier gaat om een schilderij uit massaproductie-ateliers. Voor de 2e wereldoorlog kreeg je een schilderij cadeau als je meubels kocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een prachtig schilderij, maar wij kennen in Nederland geen schilder op dit niveau met de naam BUS. Door de flits lijkt het erop dat de achternaam BOS is. En Nederland kent wel een aantal schilders met deze naam.

Te weten :

Bos Gerard Jan 1860-1943 Utrecht-Zutphen

Bos Gerardus Johannes 1825-1898 Leiden-Leiden

Bos Henk 1901-1979 Huizen-Huizen

Bos Jan 1832-1874 De Bilt-Utrecht

Bos Maarten 1831-1902 Hoorn-Amsterdam

Bos Wim 1906-1974 Rotterdam-Rotterdam

Kan zijn voorletter (K) nog op een andere manier worden uitgelegd ? Zie je misschien op de achterzijde nog aanknopingspunten ? Hopelijk breid je je vraag uit !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat wel een vrouwelijke schilder die Riny Bus heet.Ze geeft workshops.Misschien is het haar vader.
http://sites.google.com/site/schildervakanties/aquarelciusus-riny-bus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moest meteen denken aan een kunstenaar (Stefan Bus uit Meppel) die ik ken. Je zou hem kunnen vragen, wellicht is het familie.

http://www.stefanbus.nl/