Hoe maak ik een fel blauwe kleur met verf? zie beschrijving.

Ik wil en pauw op mijn muur schilderen, maar ik heb alleen de kleur phthalo blue en Royalblue (donker blauw). Ik wil graag een fel blauwe pauw, met welke kleur kan ik die blauwe verf het beste mengen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met die basiskleuren ga je nooit een felle kleur krijgen door te mengen, omdat ze gewoon te donker zijn van zichzelf en te weinig verzadigd.

Antwoorden (2)

Nou, meng de kleuren die in de beschrijving van je vraag staan. Anders kun je natuurlijk nog zelf naar de bouwmarkt gaan en daar een pot lichtblauwe verf kopen, of vragen hoe je nou precies de kleur krijgt die je wilt hebben.

Groetjes. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er wit doorheen doen, meng eerst wat wit door de ene kleur en dan de andere blauw dan kun je zien wat je het mooiste vind. Je kunt ook nog experimenteren met het mengen van de 2 kleuren blauw en wit. Succes met je muur schildering.