Hoe maak ik de kleur roze? Welke acryl kleuren moet ik mengen om een mooie kleur roze te krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gewoon roze krijg je door rood en wit te mengen. Picasso gebruikte hele bijzondere tinten roze, niet alleen maar het gewone roze. Hij mengde er een klein beetje geel, of wat blauw of groen of grijs doorheen. Gewoon een kwestie van uitproberen dus...

Bronnen:
http://www.iselinge.nl/Scholenplein/pabole...

Neem wit als basiskleur. voeg een beetje rood toe en meng het. om het donkerder roze te maken, meer rood toevoegen!

Als je als basis de kleur wit neemt en je voegt daar -beetje bij beetje- de kleur rood aan toe, dan krijg je de kleur roze. Het kan natuurlijk ook andersom. Als basiskleur rood nemen en wit toevoegen.

Roze maak je met rood en wit, het mooiste is met magenta(= een rood). Hoe meer wit hoe lichter roze je krijgt. Wil je knaproze maken doe er dan citroengeel bij (een beetje, gewoon uitproberen). Succes! Toegevoegd na 1 minuut: ik bedoel natuurlijk knalroze ;-) lijkt op fluorroze.

Het hangt af van de kleur rood. Je hebt koele kleuren en warme. De warme kleur, bv permanent rood, gemengt met wit is " babyroze". Neem je bv kraplak met wit dan kan je de fuchsia kleuren samenstellen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100