Waarom is Vincent van Gogh zo beroemd geworden?

Zijn schilderijen zijn dan wel apart, maar waarom is hij zo beroemd geworden? Er zijn denk ik wel gelijkwaardige schilders die niet zo beroemd zijn geworden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.1K

Het beste antwoord

In de tijd dat Vincent leefde was hij totaal niet beroemd! Hij heeft slechts 3 schilderijen verkocht en heeft er een stuk of 900 gemaakt. Zijn broer vond het moot wat Vincent deed en jij gaf hem geld om te kunnen schilderen. En te kunnen leven.
De reden dat Vincent niet beroemd was was omdat Vincent eigenlijk zijn tijd voor was. De technieken, kleuren en gezichts kenmerken deden andere schilders niet in zijn tijd. Bijv de aardappeleters dat is een donker schilderij en de gezichten keker niet zoals het toen der tijd geschilderd werd maar Vincent wilde juist armoede zo Latem zien. In het meest bekende schilderij de zonnebloemen gebruikte hij juist hele fele kleuren die hij niet mengde. Hij schilderde dit met korte krachtige bewegingen dat is iets wat hij geleerd heeft in Frankrijk. De technieken die hij gebruikte waren ongewoon mensen vonden het niet passen. En hielden meer van statische schilderijen.

Een paar dagen geleden was er geloof ik op het klokhuis een uitzending over Vincent! Dit was vorige week? Max 2 weken geleden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

hoe wordt men beroemd. door de juiste mensen tegen het lijf te lopen, die iets in jou zien. Die er geld voor over hebben, zodat anderen daardoor ook geld overhebben, enzovoort. Helaas voor Vincent kwam dat geld wel pas na zijn dood
12 jaar geleden
Vincent Van Gogh was helemaal niet beroemd. Hij verkocht omzeggens niets.
Na zijn dood begon men hem te appreciëren. Dan zijn z'n schilderijen enorm in waarde gestegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn schoonzus had alle schilderijen van hem nadat haar man Theo 6 maanden na Vincent overleed.Ze werkte dag en nacht om de schilderijen te promoten om zo in een inkomen voor haar kinderen te voorzien.http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20101002124948AAN38aJ
Vanwege Johanna Van Gogh om te beginnen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het naast elkaar zetten van kleuren, zodat deze worden versterkt. De beweging van de penseelstreek die beweging suggereert. Zijn schilderijen zijn niet de beelden van een woeste kunstenaar, ze zijn doordacht maar in de tijd van Vincent begreep niemand het. Doordat hij niets cadeau kreeg verviel hij in een soort depressie, verergerd
door drank. Tijdens zijn leven zijn er maar weinig mensen geweest die hem echt hebben begrepen zoals zijn broer Theo.