hoe maak je beige?

ik wil graag een beige kleur maken met verf maar met welke kleuren kan ik het maken ik heb de kleuren
rood blad roze wit zwart geel en groen

Toegevoegd na 37 seconden:
kleuren
rood blauw roze wit geel zwart en groen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
79.1K

Het beste antwoord

Rood, geel en blauw zijn de primaire kleuren. Door deze kleuren met elkaar te mengen kun je iedere kleur maken die je maar wilt. Als je alle kleuren blijft mengen krijg je uiteindelijk bruin, in combinatie met wit wordt het beige, huidskleur.
Maar ook als je wit met geel vermengt, krijg je een beige kleur (zie bron).
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel erg bedankt het is me gelukt

Andere antwoorden (3)

1. meng een beetje blauw, rood en geel tot bruin
2. voeg er dan een hoop wit aan toe
beige is namelijk gewoon heel erg licht bruin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wit en een klein beetje roze en geel! Wit 70%, roze en geel 15%, dan heb je echt een baby-beige kleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de term 'beige' bedoelt niet iedereen exact dezelfde tint. Meestal wordt er een zeer lichte tint bruin mee bedoeld. Soms neigt die iets naar grijs, soms meer naar geel.

Als je rood, geel en blauw hebt, met wit daarbij, dan kun je in principe elke gewenste tint mengen. Het moeten dan wel de 'primaire kleuren' rood, geel en blauw zijn.