Het beeld heeft de ogen juist niet gesloten.

Het beeld heeft de ogen open om elkeen die de USA binnen reist te begroeten, of dat het nu gaat om terugkerende personen of gasten, elkeen wordt door haar begroet.

Door verwering van het brons is het in New York helaas niet meer goed te zien of ze open of dicht zijn.

Wil men dichter bij huis dat beeld gaan bekijken is dat mogelijk, op Île aux Cygnes heeft tot 1889 het originele model gestaan voor het vrijheidsbeeld (gips), in 1889 is dat vervangen door een bronzen kopie met een klein verschil, in de plaats van de onafhankelijkheidsverklaring houdt het Franse beeld een boek in haar hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat dat jouw interpretatie is. Daar is niks mis mee, maar ik zie de ogen geopend. Het lijkt me bij zo'n enorm beeld ook knap lastig om ogen zo "uit te hakken" zodat het ook echte (geopende) ogen lijken. Met een tekening of schilderij gaat dat makkelijker :-)

Bekijk onderstaande foto maar eens....

http://zoom.nl/foto/full/1719867/architectuur/vrijheidsbeeld--new-york.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ogen zijn niet uitgehakt, het beeld is namelijk van brons met een stalen skelet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oops, dat wist ik niet. Weer wat geleerd :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, maar ik zie geen ieris. (of was het iris?)