Natuurlijk moet je de werken van Rembrand bekijken. En met name de Nachtwacht en Het Joodse Bruidje. Ook het Melkmeisje van Johannes Vermeer moet je gezien hebben.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nou alles in rijksmuseum moet je bekijken.
Er hangen zo veel prachtige schilderijen,
dat je ogen tekort komt.
Natuurlijk is de Rembrand het aller beroemdste,
vooral met de letverlichting die er nu op staat
werkelijk schitterend.
Wel een advies, neem de tijd als je erheen gaat,
want zo snel ga niet weer, en het is zonde als dingen mist.
Ik wens je een fijne dag.
12 jaar geleden
Er hangt zoveel pracht. Maar ik vind de nachtwacht van Rembrandt het indrukwekkendste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk is dit voor gelijk welke museum je gaat.
bekijk een kunst zoals je het aanvloed. Indien je een schilderij ziet die iets minder mooi vind. Blijf er toch nog wat lagere naar kijken , bekijk de geschiedenis erachter de kunstenaar van dat schilderij en het zou wel eens kunnen dat je het ineens welmooi ga vinden.

Als je ene oude schilderij ziet, bekijk goed de figuren en wat rondom de figuren staat. Soms zie je iets meer wat niet in het oog valt.

Ook is het echt leuk om dingen te zien zoals kleding wat dragen de mensen toen in die tijd want ene fototoestel bestond niet, dus is het echt wel fascinerend het toch te kunnen zien in een schilderij.

Ik zelf volgd nu pas dit jaar kunsthistorisch instituut, leer heel veel hoe je dingen kan bekijken en dieper kan gaan op dingen.

Hopelijk heb ik je ook iets bijgeleerd

Groetjes Ritchie