wat was de gedacht van Pablo Picasso bij het door hem gemaakte schilderij: Woman with yellow hair?

wat probeerde hij ons duidelijk te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hij mooi kon schilderen, schat ik zo. En dat hij een grote liefde had voor het schilderen van vrouwenfiguren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat de de gedachte was ?! Je hebt al een mooi Antw : ja de gedachte zullen we nooit weten . Maar kijk wat het is!!!en wat het voor jou doet .! De vorm vh haar ,die terug komt in de houding Vd armen . En dat je met weinig lijnen toch ,Theresia er in terug ziet . Als ik toch moet gokken waar hij aan dacht !dan zou het wel ... Zijn geweest .:)

Het beste antwoord

het is een portret van zijn geliefde, Marie-Therese. Er zijn meerdere portretten van haar gemaakt door Picasso. Volgens de bron vond Picasso een slapende marie-therese één van de meest intiemste momenten ( is ook zo, kijken naar je geliefde terwijl hij/zij slaapt )
Verder is het een ode aan haar mooie lichaam en mooie haar enz.

Lees voor verder info de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!