Hoe schilder je mist?

Ik wilde laatst een schilderij maken met mist erop maar dat is niet zo heel goed gelukt omdat ik totaal geen idee heb hoe je mist schildert. Ik vind het namelijk prachtig om te zien als het mistig is. Weet iemand misschien hoe het moet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik probeerde laatst mist te schilderen maar de verf viel gewoon op de grond. (sorry, ik kon het niet laten)

Het beste antwoord

Doe wat de vorige beantwoorder zei (dat heet 'glaceren') maar maak, vóórdat je dat doet, de contouren vager, behalve op de voorgrond, en maak de kleuren grijzer, gedempter.
En kijk vooral goed om je heen als het mist en neem het in je op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zet de verf dun op je doek en vervaag het dan (wrijven) met een lap of keuken papier.
Gebruik je olieverf doe dan wat verdunner op de lap,bij acrylverf de lap wat vochtig maken.
Probeer het eerst uit om het resultaat te zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je schilderij droog is, ga je met een mengsel van medium en verf met een grote zachte kwast over je schilderij, hierdoor wordt alles wazig.
Op de voorgrond minder dan op de achtergrond.
Dit is trouwens een prima methode, als je kleuren wat te hard zijn geworden, doordat je bij kunstlicht hebt geschilderd.