Is dit een geengageerd (maatschappelijk betrokken) kunstwerk? Franz Radziwill

http://unviaggioaberlino.webnode.it/album/arti-figurative/p1020797-jpg/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigen hersentjes! Die heb je niet voor niks. Waar gaat dit kunstwerk over? Geeft het een mening weer over dat onderwerp?

Antwoorden (2)

Het geeft de verschrikkingen van een oorlog aan en dat mag je gerust maatschappelijk betrokken noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het werk van Radziwill heeft zijn waarde. Ik zie op dat schilderij zowel de Amerikaanse bommenwerpers als de Duitse Heinkel ofwel Stuka's. Er is een lichte en een donkere indeling op het werk en 'k weet niet wat de boodschap er van is.
Indien je belangstelling hebt voor deze onderwerpen mag je zeker niet nalaten om het werk "La Guernica" van Picasso, geschilderd in 1937 op te zoeken . Het is zowat het symbool, wereldwijd, van
aanklacht 'tegen oorlogsgeweld ' geworden.
Als maatschappelijk alles in orde is ga je deze dingen niet veel aantreffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
' De verwoeste Stad' van beeldhouwer Zadkine is voor mij persoonlijk nog een veel belangrijkere getuigenis in de wijde context van maatschappelijke betrokkenheid. Het beeld is te vinden in Rotterdam op het Plein 1940.