Hoe beeld ik "ik hou van kou" uit?

Hoe kan ik het beste "ik hou van kou" uitbeelden? Het moet een eenvoudige tekening zijn, zeg maar een soort icoontje/avatar zoals ze ook hier op GV worden gebruikt.

Het plaatje moet positief/vriendelijk overkomen.

Toegevoegd na 46 seconden:
Ik zoek dus voorstellen, voorbeeldplaatjes, of programma's waarmee ik eenvoudig een afbeelding kan maken en/of bewerken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je pictionary aan het spelen ;o) Leuke vraag trouwens.

Het beste antwoord

Voor de uitbeelding zou je even moeten brainstormen op de trefwoorden kou (koud, sneeuw, thermometer etc.) en op blij. Ik ben zelf geen designer zoals zo zal blijken.

Voor de tools:

Omdat photoshop wel heel voor de hand ligt heb ik het "quick and dirty" in MS PowerPoint 2007 gemaakt, de meest onderschatte tekentool ;o)

Stap 1. Klik op Invoegen Illustratie. Zoek op Microsoft online naar illustraties (clipart) met trefwoord "thermometer". Plak deze in Powerpoint en verklein.

Stap 2. Rechtsklik en ungroup het object (2 maal). Je kunt nu elk element los halen, kleuren of samenvoegen met een andere afbeelding. Ik heb de thermometer van rood in blauw gekleurd en wat onder het minpunt gebracht en iets gedraaid.

Stap 3. Vervolgens een blij mannetje gezocht. Ook ungrouped en gekleurd.

Stap 4. Geheel weer gegrouped en schaduw toegevoegd.

Stap 5. Rechtsklik opslaan als PNG file en zie hier het resultaat.

> Kort cursusje, zie link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Antwoord, voor de moeite die je er overduidelijk in hebt gestopt, en voor de mooie link.

Andere antwoorden (11)

Een bibberig hartje,bedekt met sneeuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geef mij maar paint.
maak alle denkbare plaatjes afbeeldingen op paint.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoiets, maar dan zelf maken:

http://www.trudette.nl/trudette%27s%20digidagboek/ijsblokjes300pix1a.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou je van kou,
hou je van blauw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pant.net is een redelijk uitgebreid freeware programmatje die in grote lijnen een beetje aan photoshop elements doet denken maar dan erg versimpeld.

http://www.getpaint.net/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is dit een idee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou een innige omhelzing met een sneeuwpop kunnen tekenen evt. hartje erbij, veel detail lijkt me niet nodig om de boodschap over te laten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die een ijsje zoent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een (mooi) meisje dat zwemt tussen ijsschotsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Teken een mannetje dat met een glimlach op het gezicht in de koelkast ligt te slapen.Moet kunnen.