Is de Rullano echt de goede naam? In standaardwerken over keramiek (zie onder) komt de naam niet voor.
Hoe kom je aan de naam?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een Zuidafrikaans veilinghuis werd ergens in 1999 een "Gouda Pottery 'Rullano' Vase, 1950s" aangeboden, zie bron. Het stukje "jaren 50' lijkt dus wel ongeveer te kloppen, maar zoals ik het zie met de aanhalingstekens en de omschrijving lijkt het meer op een gebruikte methode of gebruikte grondstof dan op de naam van de maker...

Maar verder is er verrekte weinig over te vinden, hoe kom je op deze vraag? Heb je op zolder een vaas staan waarmee je eigenlijk naar tussen kunst & kitsch zou willen gaan?