mijn vrouw heeft een galerie voor beeldende kunst we wonen in een gezellige drukke badplaats mijn vrouw schildert vooral dieren op houten panelen ...?

... voor buitens huis maar ook voor binnen ze schildert ook op doek nu wil ik vragen of iemand een leuk idee heeft om dit in de publiciteit te brengen het is een buiten galerie ze heeft gast exposanten en doet mee met verschillende amateur kunst organisaties maar het wil maar niet lukken flyeren hebben we geprobeerd mensen uitgenodigd maar we hebben een leuk idee nodig om deze hobby door te zetten ik hoop dat u een goed idee hebt het mag wel geld kosten maar niet te veel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een drukke badplaats, zeg je? Dan moet het niet moeilijk zijn om publiciteit te krijgen! Er zijn talloze manieren, waarvan ik er een paar zal noemen. Vraag eens aan een paar winkeliers, bijvoorbeeld kleding- of schoenenzaken, of ze de kunst in de etalage willen gebruiken als decoratiemateriaal, met een klein bijschrift waarop de prijs en naam/telefoonnummer van je vrouw vermeld zijn. Ook in drukbezochte restaurants kun je haar werk ophangen of een expo organiseren. (Als de kunst zich vooral richt op een jonger publiek, dan moet je uiteraard eerder denken aan een pizzeria dan aan een duur restaurant). En benader je wel regelmatig de lokale, gratis huis-aan-huisbladen en krantjes voor toeristen? Die smullen van dit soort onderwerpen! Ook kun je, tegen lage kosten, adverteren op toeristenwebsites waarin de badplaats wordt aangeprezen.
Verder worden er in toeristenplaatsen bijna altijd toeristenmarkten en kunstexpo's georganiseerd. Leuk om aan deel te nemen! Een andere mogelijkheid is om folders neer te leggen bij de recepties van verschillende hotels en pensions in de buurt. Wat je ook kunt doen is, tegen betaling, creatieve middagen organiseren voor de kinderen van de toeristen. Het is zó vaak geen strandweer dat de ouders best een beetje hulp kunnen gebruiken om hun kinderen te vermaken. Je vrouw kan hen schildertechnieken bijbrengen en meteen reclame maken voor haar eigen kunst. Kortom, mogelijkheden genoeg...
Succes!
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Geef jezelf op voor "Hart van Nederland" van SBS 6. Dan heb je gratis ineens heel veel publiciteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door dit soort acties, wel eens aan het regionaal dagblad en de ANWB gedacht. Maak een mooie site op internet en laat iemand die er verstand van heeft ervoor zorgen dat hij bij google zoekresultaten vaak bovenaan komt te staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft de galerie ook een website? Dat zou kunnen helpen.
Probeer wanneer er een kunstroute wordt georganiseerd om daarbij ingeschakeld te worden.
Ook worden er in veel oude kerkjes regelmatig exposities gehouden. Als schilderijen van uw vrouw daar geschikt voor zijn trekt dat aandacht bij bezoekers en toeristen. Als ze daar visitekaartjes bij uitreikt zullen er vast wel mensen naar de galerie komen om verder te kijken. En als wat ze daar zien ze interesseert dan verspreidt dat nieuws vanzelf mondeling verder.
Amadea
12 jaar geleden
Visitekaartjes en die echt overal achter laten.
Met website, telefoonnummer, e-mail adres.

Voorbeelden van het werk fotograferen en die met visitekaartjes overal achter laten.

Markten, jaarmarkten, kunstmarken, rommelmarkten, fancyfairs, vrijmarkten........etc.
Overal je gezicht en je werk laten zien.

Bij Vistaprint niet alleen visitekaartjes, maar ook banners, raamstickers etc. bestellen.
Even in de gaten houden hoe de kortingen liggen.

Ikzelf heb weer een heel pakket besteld voor nog geen 30 euro.

Een website maken.
Op je visitekaartjes zetten.

Overal waar je maar gratis kan adverteren:
markplaats, marktplaza, speurders, tweedehandsnet etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag eens een regionale omroep om dit in de publiciteit te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Combineer het met iets culinairs. Kunst en high tea gaat goed samen: thee en koffie met allerlei zoete en hartige sandwiches / scones / bonbons. Het is niet heel moeilijk om te maken (je hoeft geen chefkok te zijn), en je hebt er geen uitgebreide keuken nodig.
In een badplaats is vast wel behoefte aan zo'n adres en als de mensen eenmaal binnen zijn (of in je tuin zitten) dan zien ze automatisch ook de exposities.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het Internet zijn veel -gratis- mogelijkheden om kunst te promoten.
Ik raad aan om alle genoemde raad uit de antwoorden op te volgen. Hoe meer PR hoe beter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het een idee om op een kunstmarkt te gaan zitten?
In mijn woonplaats is er elke zomer een grote kunstmarkt. Volgens mij is dat in veel andere plaatsen ook wel zo.
Ik lees dat jullie in een badplaats wonen. Als dat in de buurt van Noordwijk is, dan zou je daar ook 's kunnen kijken. Daar heb ik zoiets ook wel eens gezien.

Ik lees ook regelmatig in lokale huis-aan-huiskranten stukjes over mensen die kunst maken. Misschien is zo'n artikel een idee.

Deelnemen aan een kunstroute/open-galerieenroute, voor zover die er is in jullie woonplaats.