Kun je met photoshop een zin in allerlei bochten draaien/buigen? of kun je een reeks letters een lijn laten volgen? (voor een typografisch affiche)

zie voorbeeld

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ja. Je plakt tekst/typt tekst in photoshop en je selecteert dat en dan doe je Ctrl+T. Je kunt dan met de letter doen wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier een video tutorial voor je gevonden waar het uitgelegd word.
En het werkt, want ik heb het zojuist uitgeprobeerd, zie afbeelding.

Toegevoegd na 4 minuten:
In het kort:
- Selecteer de pen tool en zorg dat die op paths staat (2de optie)
- Teken het pad zoals je het wilt hebben.
- Selecteer nu de Tekst tool en hou de muis over het getekende pad, als het goed is komt er een golvend lijntje onder de T.
- Nu kun je de tekst typen. Het kan lijken of het er niet op past, maar dan moet je even de 'direct selection tool' pakken (die staat boven de pen tool).
- Als je die langs het begin of einde van de tekst houd en sleept, kun je het begin en eindpunt verschuiven.