Is er een algemene naam voor deze vormen van kunst?

Is er een algemene naam voor deze vormen van kunst?:
- Schilderkunst
- Letterkunst
- Beeldhouwkunst
- Mode
- Architectuur
- Film
- Fotografie

Dus dat er geen dans, theater, toneel, muziek en dergelijke mee bedoeld wordt?

Toegevoegd na 6 minuten:
Want hoe wordt dit (dans en dergelijke) dan genoemd?

Toegevoegd na 23 uur:
Met letterkust bedoel ik grafisch (typografie/reclame en dergelijke)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Schilderkunst, beeldhouwkunst, fotografie en architectuur vallen onder de beeldende kunst.

Letterkunde en poezie onder de literatuur. Toneel kan daar ook onder vallen.

Dans, theater, muziek, en dergelijke worden podiumkunsten genoemd.

Mode weet ik niet. Of het zou textiele kunsten moeten zijn, maar dat omvat meer textiel bedrukken zoals: batik, zeefdruk, textielschilderen, textieldruk en aanverwante
technieken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Beeldende kunst, hoewel ik bij sommige onderdelen, die jij opnoemt, wel m'n twijfels heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder beeldende kunst valt alles wat je genoemd hebt, behalve de letterkunst en mode. Volgens mij vallen die onder andere categorieën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij vallen deze,behalve schilderkunst iig, onder toegepaste kunst=kunstnijverheid/decoratieve kunst: esthetische vormgeving van functionele voorwerpen..zoals gebouwen;meubels en drukwerk,bv 'n affiche.