Zijn er nog opleidingen of scholen in Nederland waar je kan leren weven?

Ik heb een vrij uitgebreid weefgetouw gevonden bij de kringloop, en nu heel enthousiast bezig met leren weven, wat nog niet zo gemakkelijk blijkt te zijn.
Nu wil ik heel graag leren hoe je een gobelin / wandkleed kan maken, maar zijn hier ook cursussen of opleidingen voor? Die waren er wel ooit in Nederland, maar kan nu niets meer vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien kan kan je op youtube kijken ofzo

Antwoorden (2)

Er zijn opleidingen en cursussen weven, o.a. in Utrecht en Nijmegen, voor meer adressen zie bijgevoegde link...succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt me dat je eerst een basiscursus moet volgen voordat je met een wandkleed aan de slag kan gaan.
In Voorschoten worden in ieder geval nog weefcurussen gegeven voor beginners en gevorderden. zie in 1e bron.
Ook in Museum de Kantfabriek (te Horst) worden weefcursussen gegeven. zie in tweede bron
Basiscursus getouwweven en vervolgcursus: Atelier Weefsel zie in derde bron
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je! hier kan ik wel wat mee.
Eerst een basiscursus volgen, zoals je zegt, is inderdaad wel een goed plan. plus voor het antwoord