Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er nog opleidingen of scholen in Nederland waar je kan leren weven?

Ik heb een vrij uitgebreid weefgetouw gevonden bij de kringloop, en nu heel enthousiast bezig met leren weven, wat nog niet zo gemakkelijk blijkt te zijn.
Nu wil ik heel graag leren hoe je een gobelin / wandkleed kan maken, maar zijn hier ook cursussen of opleidingen voor? Die waren er wel ooit in Nederland, maar kan nu niets meer vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien kan kan je op youtube kijken ofzo

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er zijn opleidingen en cursussen weven, o.a. in Utrecht en Nijmegen, voor meer adressen zie bijgevoegde link...succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt me dat je eerst een basiscursus moet volgen voordat je met een wandkleed aan de slag kan gaan.
In Voorschoten worden in ieder geval nog weefcurussen gegeven voor beginners en gevorderden. zie in 1e bron.
Ook in Museum de Kantfabriek (te Horst) worden weefcursussen gegeven. zie in tweede bron
Basiscursus getouwweven en vervolgcursus: Atelier Weefsel zie in derde bron
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je! hier kan ik wel wat mee.
Eerst een basiscursus volgen, zoals je zegt, is inderdaad wel een goed plan. plus voor het antwoord

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding