4 vrouwen in klederdracht op paneel geschilderd door ARTZ wie kan mij informatie geven

in de bijlage foto's van hat schilderij

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De naam is Weeshuis in Katwijk - Binnen schilder is David A.C. Artz ( 1837 - 1890 ) en origineel hangt in het Rijksmuseum in Amsterdam.
Interieur met weesmeisjes aan het handwerken aan een tafel bij het raam. Aan de muur een klok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+ Misschien leuk om nog te vermelden dat David Adolphe Constant Artz (ondanks al die voornamen) op 18 december 1837 in Den Haag werd geboren en daar ook overleed op 5 november 1890. Hij was een leerling van Josef Israëls en volgde de academie in Amsterdam. Van 1868 - 1871 werkte hij in Parijs. Hij schilderde vaak vissers en interieurs. Zijn werken kun je o.a. zien in het Rijksmuseum in Amsterdam, Gemeentemuseum in Den Haag, Boijmans v. B. in Rotterdam en in Leeuwarden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De juiste titel is "In het weeshuis te Katwijk-binnen"