waarom zien fotos niet echt als van andere professionele fotografen?

ik gebruik trouwens gewone spiegelreflex camera met standaard lens en zoomlens van 70-250 mm, ik krijg wel goede kwalitatief fotos maar toch net niet als andere fotografen die met hele flitsset werken etc... is het een SLR camera en lens niet genoeg voor een perfecte foto???
wat kan ik nog meer gebruiken voor een hogere foto kwaliteit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
http://www.fstoppers.com
Hier kun je allerlei handige filmpjes zien hoe fotografen bepaalde dingen doen. Leuke site vind ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus + Kimath

Het beste antwoord

De kwaliteit van een foto hangt meer af van de fotograaf dan van de apparatuur. Anders gezegd: een goede fotograaf kan ook met een matig toestel een goede foto maken. En andersom zal een matig fotograaf met de beste apparatuur nog steeds veel matige foto's maken.
Om betere foto's te maken zou je er heel veel mee bezig moeten zijn. Kijk vervolgens kritisch naar het resultaat en probeer na te gaan waarom de ene foto beter is geslaagd als de andere foto. Een cursus kan daarbij ook helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik het helemaal mee eens! Volg een cursus fotografie.

Andere antwoorden (3)

Ervaring... de juiste lens, belichtingstijd, ... op het juiste moment.

En vergeet niet: Photoshop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede fotografen steken vaak veel werk in een foto; binnen met een uitgekiende belichting met b.v. reflectieschermen of paraplu's en buiten door ontzettend vroeg op te staan zodat ze met het mooiste licht van de dag kunnen fotograferen net na zonsopgang.
De kwaliteit van het licht is meestal belangrijker dan de kwaliteit van de camera. Met een vrij klein diafragma presteren ook matige lenzen goed.
En na een jaartje flink wat schieten leer je het licht wel beoordelen en de schoonheid ervan zien en waarderen.
En vergeet ook niet dat je van prof fotografen nog minder dan een procent te zien krijgt; zelfs met analoge fotografie gingen minstens negen van de tien foto's de prullenbak in.
Bak vijf (de prullenbak) was tijdens het afdrukken altijd de beste vriend van de fotograaf, buiten het licht tijdens het schieten gerekend natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn optiek is het tegenwoordig meer en meer photoshop die de kar trekt. Kaders worden hersneden, kleurcorrectie uitgevoerd (heel belangrijk) en andere foutjes opgelost. In dit proces kan uren per foto gestoken worden... is net hoeveel je over hebt voor een goed resultaat.