Waarvoor is de belgische kunstenaar Magritte bekent ?

Wat heeft hij bereikt en verandert in onze maatschappij in de kunst en erbuiten ? korte beschrijving aub

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al op intenet gezocht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huiswerk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee geen huiswerk

Antwoorden (2)

Ha, die FredaKroket;

Tik zijn naam eens in op google en je wordt al heel stuk wijzer. Ik help je vast op weg; zie het linkje.
Kort gezegd was Magritte de grootste (Belgische) surrealistische schilder van de 20e eeuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij haalde uit een zielloze wereld de dingen die hij mooi of goed vond en die vroegen om vereeuwigd te worden.
Hij veranderde zijn maatschappij niet maar was er een symbool van: een wereld die op zichzelf terugkeek om er de grootsheid in terug te vinden maar niets meer ontdekte dan signalen van het dagelijkse bestaan. Soms kleurig, soms alledaags en uitkijkend om eigen soort te bestendigen.
Zijn, niet uitgesproken, maatschappelijke ideeën kunnen nog aangevoeld maar niet meer toegepast worden in onze maatschappij die een mengelmoes van verschillende rassen, zeden en gewoonten is geworden.

Toegevoegd na 17 uur:
Zielloze wereld: ik bedoel hiermee dat hij leefde in een tijd van kleinschaligheid WO I niet inbegrepen! Ook de industriële revolutie werd nog op mensenmaat aangepakt.