Dat heet verzamelwaarde. In zijn tijd was Van Gogh als schilder niet populair. Wat vaak kan gebeuren is dat generaties daarna er heel anders overdenken, en Van Goghs ineens als meesterwerk gaan zien. Dat verhoogt de waarde, die vanaf dat moment alleen nog maar hoger wordt, dus maakt men winst en willen meer mensen een Van Gogh als inverstering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens zijn levensdagen was van Gogh een revolutionair, iets dat toentertijd door de gevestigde orde in de kunstwereld niet gewaardeerd werd. Zijn werk werd als aanstotend en raar gezien. Later is mijn zijn werk en zijn revolutionaire visies gaan waarderen. Daardoor is de waarde van zijn werken enorm gestegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Later is men zijn werk. Typfoutjeeeee