Van wie is dit schilderij?

Ooit eens tegengekomen in een museum in Istanbul.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk schilderij? Kun je even een afbeelding erbij zetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij staat er nu bij, de upload was mislukt omdat het bestand te groot was....

Antwoorden (3)

Dat kan van een lokale Turkse kunstenaar zijn, of van een andere kunstenaar waar we hier in Nederland nog nooit van hebben gehoord.

Weet je wat ik in zo'n geval zou doen? Ik zou via internet op zoek gaan naar dat Turkse museum. De meeste musea hebben ook een Engelse website, dus dan weet je waar het over gaat. Zoek op de website een mailadres en stuur een Engelse mail met deze afbeelding er bij. Vertel dat je zoiets ooit in hun museum zag en dat je graag meer wilt weten over deze kunstenaar.

Als jij jou enthousiasme over dit schilderij ook maar een klein beetje kunt verwoorden, durf ik te wedden dat je antwoord krijgt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit nou heel sarcastisch of ligt dit nou aan mij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het echt aan jou ligt. Eerlijk gezegd snap ik die 3 - ook niet. Want het werkt gewoon wel!! Ik heb wel vaker aan bedrijven / organisaties in het buitenland iets gevraagd over hun business, zoals een Franse steengoedfabriek (soort aardewerk), een Engelse melkfabriek die clotted cream maakte voor de export en een Noorse maker van telemarkski's.
Als je de vraag op een frisse, leuke en open manier stelt, waarbij je laat zien dat je oprecht aandacht hebt voor hun werk, krijg je bijna altijd leuke reacties terug. Zoek wel goed uit waar je de mail heen stuurt. PR afdelingen vinden dit geweldig, secretaresses van directeuren doen een stuk moeilijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(vervolg)
Scheelt misschien, maar ik ben journalist. Ik ben dus ook gewend om vragen te stellen en om verder te zoeken op plaatsen waar anderen niet direct aan denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die down-votes zijn inderdaad een beetje absurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind die down-votes ook niet correct. Het is dan misschien geen volledig antwoord maar toch op zijn minst een goed advies! Bij deze:
+1
Eens met Manjo, er is een kans dat de maker van dat schilderij niet bepaald bekend is. Je kan beter naar een online-community stappen die meer kunst kenners heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Althans, als contact op nemen met het museum zoals Manjo aan gaf niks opleverde ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tnx
Als je nog weet welk museum het was dan kun je gaan googelen op Virtual Musea Istanbul en het desbetreffende museum aanklikken, vaak kun je dan ook de kunstwerken bekijken.