Welke plaats heeft Alberto Giacometti in de kunstgeschiedenis?

Ik moet een werkstuk maken over Alberto Giacometti. Een van de vragen luid: 'Welke plaats heeft Alberto Giacometti in de kunstgeschiedenis?'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huiswerk maken kun je beter zelf doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel.je met plaats in de kunstgeschiedenis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sherpa, bedankt alvast voor je antwoorden! Ik weet niet precies wat ermee bedoelt wordt, mijn leerkracht stelde de vraag zo en heeft er verder niets over gezegd, maar in denk dat hij bedoelt hoe groot hij is, hoe bekend hij is, hoe hij bewonderd wordt en dat soort dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@harmon zou ik doen als ik iets over die man zou weten en niet al heel het net hebben afgezocht naar een antwoord op die vraag. En als je toch geen zinnig antwoord kunt geven zou je beter zwijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie je sherpa?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@someone dikke plus!

Antwoorden (1)

Van 1932-1940 was Giacometti lid van de surrealistische beweging. Uiteindelijk werd hij daar uitgegooid.
Ik zou hem wil karakterisren als een existentialist in de beeldende kunst.

Toegevoegd na 1 dag:
Hij staat op de 42e plaats in het klassement, net na Mark Rothko en nipt voor Anselm Kiefer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou sherpa...hij leefde nog lang na 1940. En of hij existentialist is of niet zegt ook niet veel over zijn plaats in de kunstgeschiedenis..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@harmon Rond 1940 werd hij uit de surrealistische beweging gegooid. En leefde daarna gewoon verder. En wat versta jij onder "plaats in de kunstgeschiedenis", wijsneus?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sherpa, de naam is ka. Van beeldend kunstenaar, niet van wijsneus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de Samsung Galaxy zie ik alleen de Harmon. Waar wat versta jij onder "plaats in de kunstgeschiedenis" ?