Is de romantische periode en de victoriaanse periode hetzelfde?

Ik moet voor school een collage maken over de kleding uit de periode van de Romantiek. Maar omdat ik elke keer resultaten op google krijg van het victoriaanse tijdperk vroeg ik me af of dit hetzelfde is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

zie de wiki link
in de victoriaanse periode is ook de romantiek ontstaan
de rest kun je beter in de link zelf lezen
12 jaar geleden
Nee. Het zijn elkaar overlappende tijdvakken, maar ze zijn heel verschillend.
Voor Romantiek kun je het beste gaan kijken in Duitsland en Frankrijk. Het Victoriaanse tijdperk tref je vooral in Engeland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de romantische periode beginnt naa de WIENER KONGRESS ( kijk > BIEDERMEIER ) dus de VICTORIAANSE Periode is veel later ( leeftijd van Queen Victoria )