Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (11)

Madagascar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spanje(vind ik persoonlijk)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Albufeira. Grote hoornschelpen daar gevonden. Helemaal gaaf. Heb ze na al die jaren nog. Prachtig om dat zo van het strand op te rapen.

Onlangs bij Noordwijkerhout wel twintig bruine kleine hoorntjes opgeraapt. Niet eerder gezien. Verrassend, als je zoiets ziet liggen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een uitgebreid antwoord met meningen en argumenten. Dat zie je niet vaak meer tegenwoordig. +
In Nederland heb ik de mooiste schelpen gevonden op Texel, bij de vuurtoren - misschien een bijzondere stroming om die punt heen?
En een andere plek is het strand van Dubai, ten noorden van de stad en de Creek : de Dubaiers noemen het ook het schelpenstrand om die reden.

Maar ik denk, dat je morgen, na 2 dagen storm, overal bijzondere schelpen zult vinden : ik ga tenminste hoopvol op pad, morgen!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, klikte perongeluk op reactie plaatsen :$
Wat ik wilde zeggen was dus:
En voor jou het zelfde als voor bestevear.
+je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal bij de souvenirshops bij een strand

daar vind je van alles wat je vrijwel nooit zelf zult vinden op het zand
(Lees meer...)
13 jaar geleden
In Europa vind je deze op het schiereiland Rugen, in het noorden van Duitsland aan de Oostzee. Door een bepaalde stroming zo af en toe komen daar de gekste schelpen aangestroomd. Tussen de aparte schelpen kan je ook heel soms wat steentjes vinden met gaatjes in het midden. Een mysterie hoe de natuur dit doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je goed op welke stranden dan ook zoekt
vindt je altijd mooie schelpen.
in die winkeltjes vaak mooiere, hele, grotere
maar wel ten koste van het dier dat erin leefde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding