Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik voorstellingen op papyrus behandelen?

Ik heb in Egypte 3 "schilderijen" op papyrus gekocht. Ik zou ze graag willen inlijsten. Kunnen ze gewoon achter glas? Moeten ze van tevoren gefixeerd worden en zo ja mag dat dan met haarlak? (Dat doe ik altijd met mijn pasteltekeningen; tenminste als ze mooi genoeg zijn om langere tijd te bewaren)

13 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb jaren geleden ze gewoon in een glazen wissellijst gedaan en ze zien er nog prima uit! Fixeren was niet nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het echt papyrus is, zullen ze wel een speciale behandeling behoeven. Het lijkt me het beste, dat je bij een goede lijstenmakerij informeert.

P.s. Ze zijn toch niet uit het oudheidkundig museum ontvreemd tijdens de rellen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Als dat zo was was ik nu rijk. De verkoper zei dat ze niet oud zijn maar de randen zijn wel bruin, ingescheurd en een beetje brokkelig, gelukkig nog ver genoeg van de eigenlijke voorstellingen vandaan. Ik weet niet hoe lang papyrus goed blijft. Stel je voor dat ze toch oud en ergens gejat zijn. Maar dat geloof ik niet hoor. Ze lagen daar gewoon te verstoffen in plastic zakjes maar ik vond ze mooi.
Een tante van mij had er ook eentje meegenomen. Met haar naam in het hebreeuws (?) erop. Heel lang tussen vloeipapier gehad, maar toen wilde ze het toch ophangen. in zo'n glazen fotolijstje. Er was haar (door wie weet ik niet) afgeraden om het met haarspray te doen omdat het zo flinterdun was. Dus gewoon in zo'n fotolijstje. Dat vond ze later toch niet mooi en toen heeft ze een lijstje met passe-partout gekocht. Zwart en beige, in dezelfde kleuren. Zo komt de papyrus veel mooier uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding