Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden musical en andere theater producties niet opgenomen?

Ik bedoel dan dat zodra het stuk niet meer in de theaters gespeeld wordt, het op dvd uitkomt etc.
Ik zou bijvoorbeeld nog erg graag een keer de musical Elisabeth zien, maar nu voor mij geen mogelijk meer om die te zien.

Toegevoegd na 30 minuten:
Maar ik bedoel het meer voor het grotere publiek, dus gewoon bij de freerecordshop etc. niet naar de voorstelling. Niet iedereen heeft het geld om naar alle musical producties te gaan, dan zou een dvd een mooie oplossing zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag idd!
Annswers
13 jaar geleden
@ Roqui, bedankt! Wat leuk zeg ik ga hem nu gelijk kijken!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Bij mijn weten wordt het tegenwoordig wel opgenomen. Ik had destijds, na de voorstelling, Mamma Mia op DVD mee kunnen nemen en ik zou zweren dat ik ze ook zag staan bij Mary Poppins.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat de CD's met de liedjes uit de musical ijn geweest.
Er worden genoeg musical en theater producties opgenomen hoor. Er wordt dan later een dvd uitgave van gemaakt.

M.b.t. Elisabeth vond ik het volgende op wikipedia:
Op 30 en 31 oktober 2005 is in Theater an der Wien een volledige dvd-opname gemaakt van de musical. Deze is verkrijgbaar. Alleen Duits gesproken, niet ondertiteld.

Rolverdeling op de dvd Elisabeth: Maya Hakvoort, Der Tod Máté Kamarás, Luigi Luicheni: Serkan Kaya, Kaiser Franz Joseph, André Bauer, Erzherzogin Sophie: Else Ludwig, Erzherzog Rudolf: Fritz Schmid

Zoals gebruikelijk bij Joop van den Ende, heeft hij tijdens een van de laatste try-outs een volledige live registratie laten maken van de musical Elisabeth. Deze is echter niet verkrijgbaar. Er bestaat ook zo'n opname van de productie te Essen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de meeste musicals niet op DVD worden uitgebracht omdat de producent er vanuit gaat dat deze nog eens op de planken zal worden gebracht. Kijk maar naar Mamma Mia die nu weer gespeeld wordt. Weliswaar met een andere cast, maar wel het zelfde script.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding