Heb ik voor portret en freelance fotografie een speciale objectief voor nodig als zoomlens bv? of kan het ook met een gewone standdaard lens

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is niet de apparatuur waarmee foto's maakt waardoor jouw foto's zou goed zijn dat je ze kunt verkopen. Het is de fotograaf die de foto's maakt, en elke goede fotograaf kan met elke type lens een goede foto maken ook een portretfoto. Er zijn zelfs professionele fotografen die een gewoon mobieltje gebruiken om een professionele portretfoto te maken.

Dus als jij jouw foto's wilt verkopen, dan zou je een goede fotograaf moeten zijn en die is dan onafhankelijk van het materiaal waarmee hij werkt. Zo kan een goede fotograaf een hele goede portretfoto maken met over een telelens of een groothoek lens. Zie de afbeeldingen door Paul Newman (http://www.arnoldnewmanarchive.com/index.php?option=com_content&view=article&id=8&Itemid=9).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan het beste een goede lens kopen als je je foto's wilt gaan verkopen. Voor sport is een snele telelens goed, voor portretten een vaste 50 of 70mm lens. Freelance.. Tsja, net afhankelijk van wat je gaat schieten. Maar je objectief bepaald voor een groot deel de mogelijkheden die je hebt.

Overigens, als je deze vraag moet stellen zo ik eerst maar een paar cursussen gaan volgens over fotografie, voor je je diensten aan gaat bieden.