Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke ondergrond is geschikt voor een muurschildering

Ik heb als opdracht een muurschildering. Deze is ongeveer 2 bij 150 m qua oppervlak. Nu is het zo dat ik eerst een ondergrond en daarna een basis wil waarop ik de vormen vast aangeef want als je het meteen uitwerkt krijg je bepaalde kleuren er nooit meer onder. Heeft iemand ervaring met muurschilderingen binnen, gewoon op een witte muur. Kan ik de opzet het beste met een okerachtige tint maken? Natuurlijk zijn andere tips op dit gebied ook welkom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
662

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat zeer lichte grijstinten het beste werken als opzet. Die vallen altijd weg in de afbeelding.
Sommige soorten oker zijn vermengd met rood, en zoals je misschien weet is rood een ramp om weg te werken.
Gewoon lampenzwart verdunnen met water en-of wit, dat werkt prima.

Als ondergrond gebruik ik zelf doodgewone latexverf. Als de ondergrond vlak is (betonmuur oid) is latex zeker voldoende, maar let erop dat de laag niet te dun is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding