Ik ben een hele goede kunstenaar ;-) en nu moet ik nog ontdekt worden! Hoe ga ik dat aanpakken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke kunst beheers jij ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kunst van het schilderen ;-) (mixed media, abstract, en ook tekenen etc. )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg steeds vaker tegen vrienden : "Er zit veel talent bij Goeie vraag " :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou wel eens wat van jouw kunst willen zien! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna alle grote kunstenaars zijn overleden, dus nog even geduld hebben :-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan ook die dingen goed enzo.. je kunt miss een site maken, ik heb veel verkocht aan vrienden en famillie..

Het beste antwoord

Ga eens kijken waar jouw kunst goed zou passen: bv (modern) restaurant, eetcafe, wachtkamers (dokter/tandarts/dierenarts etc), (kap)salons. Vraag dan of de mogelijkheid bestaat jouw kunst gratis aan hun muur te hangen. Zo werkt het mes aan 2 kanten: 'zij' hebben gratis mooie dingen aan de muur en iedereen kan jouw kunst bewonderen. Zorg er dan voor dat je (als je een 'ja' gekregen hebt) visitekaartjes kunt neerleggen (bij een balie bv) en maak een mooi klein kaartje met jouw naam, prijs en naam van het kunstwerk dat je in een hoek of direct naast je kunstwerk plaatst. Stel ook voor om jouw kunst bv iedere 3 maanden (en natuurlijk als iets verkocht wordt) te 'verversen'. Zo ben ik begonnen en dat werkt goed: goedkoop en effectief. Ik heb zelfs mijn werk gratis in de aankomsthal van een ziekenhuis mogen exposeren... Zorg er wel voor dat het plaatsen zijn waar dagelijks veel en verschillende mensen komen. Zorg er ook voor dat je een portfolio hebt die je kunt laten zien. En dan zou je natuurlijk een kraampje kunnen huren op een (plaatselijke) kunst- of hobbymarkt, maar dat is een stuk duurder en kost veel meer tijd. Er zijn nog veel meer mogelijkheden natuurlijk, maar 'klein en simpel' beginnen om ontdekt te worden door een zo groot mogelijk publiek is voor mijn gevoel beter.
Oh ja, liefdadigheid werkt ook goed: vermelden dat een bepaald bedrag of percentage van de winst (of desnoods alle winst) gedoneerd wordt aan een bij naam genoemd goed doel (en dat dan ook echt doen!). Heel veel succes, hoe je het ook aanpakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Maak een eigen pagina aan bij Exto. Dat is een grote site voor beeldend kunstenaars. Neem deel aan de discussies op het forum. Zet je beste werk online.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Umm... zou ik nooit doen, beste werk online zetten (ervaring). Maar goed, iedereen heeft daar zijn/haar eigen ideeen over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deviantart.com is ook wel een goeie site waar je je werk op kan zetten, maar met je werk online zetten loop je inderdaad wel een risico dat het ''gestolen'' kan worden.
Als je slim was geweest had je een website gehad met foto's van jouw prachtige werk(en) en hier de link geplaatst. Je eerste aandacht had je dan al gehad en via een gastboek of shoutbox kom je te weten of mensen er echt wat in zien.

Ik hoop dat je alsnog wat kan laten zien, want ik ben benieuwd en ik denk meerderen hier op GV.

Dus zou ik bovenstaande eens proberen als 1e schot en daarna de plaatselijke krant uitnodigen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een website is toch echt onontbeerlijk, als je bekend wilt worden. Je kunt de afbeeldingen die je plaatst dan wel het beste even beschermen tegen kopiëren.

Wat je ook kunt proberen, is auteurs benaderen en vragen of die één van je werken op de cover van zijn/haar boek zou willen (laten) zetten. Daar verdien je dan op zich misschien niets mee, maar het is wel een prachtige reclame voor je werk.
Want; a) je naam komt in de colofon te staan;
b) als dat boek dan op boekensites (zoals bijvoorbeeld bol.com) komt te staan, zien héél veel mensen het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga je dan dat schilderij dat je bij je vorige vraag wilde kopen naschilderen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je ontdekt worden of wil je dat. Bij moeten laat je het van anderen afhangen. Als je wilt dan ga je zelf in beweging komen. Om jezelf zichtbaar te maken kun je beginnen met netwerken. Hierin zijn veel vormen, digitaal en ook life. Kijk eens op LinkedIn, Facebook of Twitter, loop eens in een kunsthandel binnen, praat met mensen, zorg dat je ze iets in de handen kunt duwen op het goed moment, geloof in je eigen kwaliteit, maak een portfolio welke je kunt laten zien. Laat je dus zien en horen. Ga ergens naartoe in plaats van te wachten tot anderen naar je toe komen. Je bent artistiek en zet dit ook in bij het genereren van ideeën om te netwerken.
Succes.