kijk eens op www.easyhobby.nl daar kan je porselein verf stiften kopen. De verf die daar in gebruikt wordt hoef je alleen maar 24 uur te laten drogen om het vaatwasser bestendig te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verf die niet giftig is en goed blijft zitten bij gebruik van het servies en daarna (afwas ).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het geglazuurd is: Glasverf hetzij dekkend danwel etsent.
Als je verf koopt let er dan op dat het geen gifstoffen (bv zware metalen) bevat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het beschilderen zelf porceleinverf, verkrijgbaar bij goede hobbywinkels maar ook bij Xenos zag ik het onlangs liggen.
Zorg ook voor servies wat tegen hitte kan want je moet het nog wel bakken in de oven!!!

Toegevoegd na 5 uur:
Pardon, het is natuurlijk porSelein...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat over een bestaand servies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestaand staat tussen haakjes. En dan nog, moet ik dan niets zeggen en wachten tot die persoon zijn/haar serviesgoed in de oven gaat zetten en dan tot de ontdekking komt dat het er niet tegen kan???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,ik wil er alleen maar mee aangeven,dat je het niet 2x kunt bakken. Ookniet tussen haakjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zeer zeker wel! Heb het zelfs van de week nog gedaan. Een bestaande beker opgeleukt en daarna nog in de oven gebakken. Zo ging het ook bij diverse workshops die ik hierin gevolgd heb. Zelfs in nog hetere ovens dan die je thuis hebt! Het gaat niet om het bakken van het servies maar om het uitharden van de verf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O.K.Dan heb ikhet fout! Sorry.