Waar dient het stiftje voor in mijn winkelhaak / schrijfhaak (zie foto)?

Het gaat hier om een schrijfhaak met een aftekenblokje. Het kunststof stiftje kan ik heen-en-weer bewegen, zodat het uitstekende gedeelte aan de andere kant zit, maar ik kan het er niet uithalen. Ook is het niet vast te zetten. Dus ik vraag me af waar het voor dient.

Picture for question
een jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Hier https://www.gereedschapcentrum.nl/bahco-9048-300-schrijfhaak-300mm.html vind je daarover:

"De schrijfhaak heeft een bewegende pen die het mogelijk maakt om de schrijfhaak op de hoek van het werkstuk te plaatsen zonder dat deze valt. Hierdoor kunt u makkelijker met 1 hand werken."
Toegevoegd op 26 september 2022 15:15: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Antoni
een jaar geleden
RobW
een jaar geleden
Dank voor het antwoord. Nu snap ik 'm.
Antoni
een jaar geleden
Tot je dienst!
derikseijt
een jaar geleden
Antwoord was al gegeven. Had ik niet gezien stom stom
Dat wanneer je bijvoorbeeld; een houten plank wil aftekenen; van bijvoorbeeld 2 centimeter dikte, je het staafje op de plank kan laten rusten, zonder dat het dikke gedeelte van je blokhaak naar beneden zakt.
het dunne gedeelte ligt al op de plank, en het dikke stuk zakt dan naar beneden. door het stiftje/staafje blijft de blokhaak dus recht op het af te tekenen stuk houd. of een ander soort materiaal of werkstuk. je kan het indrukken zodat het niet in de weg zit voor een andere situatie waar je de ondersteunende functie van het stiftje niet nodig heb. verder heeft het geen andere functie dan deze. Ik kan eventueel een simpele tekening maken om het nog beter uit te leggen als dat nodig is. Maar ik hoop dat u geholpen ben. groetjes Rik
een jaar geleden