Waar/van wie kan ik feedback krijgen voor zelfgeschreven verhalen?

Ik schrijf graag kortverhalen, en ik heb ook al best wel wat verhalen af. Ik weet nu alleen niet goed wat ermee te doen: ik zou het fijn vinden als iemand het kon lezen en een beetje zeggen wat hij of zij (of hen) ervan vindt. Iemand een idee voor een goede site ? Alvast bedankt

Antwoorden (2)

Je kunt hier feedback krijgen over fragmenten, en vragen wie je hele manuscript wil lezen:
https://schrijvenonline.org/forum/het-uitgeefproces/beoordeling-kritiek-en-feedback
Sara Knockaert wil het hopelijk ook nog doen:
https://schrijvenonline.org/forum/het-uitgeefproces/beoordeling-kritiek-en-feedback/131420
Daarnaast:
Wil jij je manuscript professioneel laten beoordelen, nalezen of corrigeren? Of wil je feedback op je boekidee? Kies dan voor manuscriptbeoordeling van Schrijven Magazine / Schrijven Online. Je manuscript wordt grondig gelezen en beoordeeld door professionele en ervaren redacteuren die al jaren schrijvers begeleiden. Je kunt kiezen voor een voordelige snelscan (3.000 woorden voor slechts € 79,-) door onze vaste Snelscan-redacteur Eisso Post of voor een beoordeling van je volledige manuscript door een redacteur naar keuze.
✅ Je manuscript wordt beoordeeld door een ervaren redacteur.
✅ Je kiest zelf welke redacteur je manuscript beoordeelt.
✅ Je krijgt een uitgebreid leesrapport en desgewenst een adviesgesprek.
Zie ook:
https://www.boekengilde.nl/boek-schrijven/redigeren/quick-scan-aanvragen/
https://www.scriptium.nl/manuscript-redigeren/
https://jolandapikkaart.nl/boekidee-of-manuscriptbeoordeling/
Toegevoegd op 15 januari 2022 11:46: tekst
SimonV
2 jaar geleden
Schrijvertje
2 jaar geleden
Hey, bedankt voor je reactie. Je hebt me veel geholpen; ik heb een account gemaakt op schrijven.org en ik heb alvast een fragment online gezet. Alleen: het lijkt alsof je nergens een volledig verhaal kan zetten. Op het proeflezen en de boekpresentatie zit en limiet van max 4500 tekens, wat schromelijk te kort komt voor mij. Ik hoop dat ik je hiermee niet lastigval maar weet je een oplossing? Liefst ook gratis; ik schrijf voor de fun en primair doel is niet het laten uitgeven of zoiets. Bedankt voor je reactie en hopelijk irriteer ik je hiermee niet te veel! Alvast bedankt voor je (toekomstige) antwoord.
Schrijvertje
2 jaar geleden
Btw om op je vraag te antwoorden: ik wil het niet professioneel laten beoordelen of verbeteren, ik zocht eigenlijk naar een plek/manier om het aan een community te presenteren.
SimonV
2 jaar geleden
Je hele verhaal laten beoordelen gaat niet meer op het forum. Vraag anders op het forum of iemand je hele verhaal wil lezen.
De basis van een schrijver is altijd: besteed veel tijd aan lezen, besteed veel tijd aan taal in het algemeen en besteed veel tijd aan met name het zo goed mogelijk foutloos schrijven: dat heeft met name betrekking op taalbeheersing, zoals woordenschat, uitdrukkingen en gezegden, alsook spelling.
Lees veel boeken over onderwerpen die je interesseren. Lees veel boelen van schrijvers die jou aanspreken. En lees bijvoorbeeld het tijdschrift Schrijven, dat gericht is op iedereen die met schrijven bezig is, die van schrijven houdt en die van plan is -nu of ooit- een boek te schrijven.
Je kunt ook deelnemen aan schrijverscursussen via dit tijdschrift (met korting), zowel voor beginners als gevorderden - want zonder professionele opleiding kan vrijwel niemand een goed manuscript afleveren. Althans niet een manuscript waar een uitgever enthousiast over wordt.
Je kunt ook jouw manuscript laten beoordelen door een professionele redacteur.
Meer informatie over schrijfcursussen en manuscriptbeoordeling: www.schrijvenonline.org/academie
www.schrijvenonline.org/manuscript
De beste feedback krijg je van een schrijfcoach - tegen betaling. Een schrijfcoach heeft ervaring met manuscripten.
Toegevoegd op 16 januari 2022 14:43: tekst
2 jaar geleden
Schrijvertje
2 jaar geleden
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik zou het liever gewoon aan andere gewone mensen laten lezen, niet echt een coach of iets dergelijks. Vooral recreatief, ik wil andere mensen het gewoon laten lezen en hun mening laten geven zodat ik weet of de verhalen het waard zijn om aan naasten te laten lezen. Maar toch bedankt!