weet iemand een goede plaats in de buurt van eindhoven om met de metaaldetector op pad te gaan?

ik zoek in mijn vrije tijd graag met de metaaldetector in de buurt van eindhoven weet iemand goede plekken om te gaan zoeken of weet iemand een goede manier om achter een goede plaats te komen?
gr.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Het Dommeldal.

De Dommel was ooit een belangrijke rivier. In de Romeinse tijd werd er waarschijnlijk op gevaren.

Langs de Dommel zijn nog verschillende watermolens bewaard gebleven, zowel op Belgisch als op Nederlands grondgebied. Dat is het geval in Overpelt (Kleinmolen, Wedelse Molen, Bemvoortse Molen en Slagmolen), Valkenswaard (Venbergse Watermolen), Dommelen (Dommelse Watermolen), Waalre (Volmolen), Eindhoven (Genneper watermolen) en Nederwetten (Hooidonkse watermolen). Vaak betreft het hier zeer oude molens. Zo werd de Wedelse Molen al in 710 vermeld.

Omdat het dus oude watermolens zijn, heb je volgens mij meer kans om oude dingen te vinden in de buurt daarvan.

Je kan er ook heel mooi wandelen.
http://www.natuurmonumenten.nl/content/dommeldal-0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sint Oedenrode.
Het is een mooi dorp met veel geschiedenis. Neem eens contact op met de Heemkundekring van Sint oedenrode. Ze kunnen je vast wat meer vertellen. Ik heb er wel eens mensen zien lopen met zo.n ding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het leukst en het spannendst vind ik om bij een bier te vragen of je hem op zijn land mag gebreuken,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is leuk, ik neem aan dat je boer bedoeld:)
Oirschotse heide ;-)

Kom je veel hulzen tegen enzo.

Rond eindhoven is veel heide te vinden. Dus genoeg snuffel plekken ;-)