Welk soort keyboard is goed voor beginners?

Mijn zoon wil graag muziek maken. Hij is gek van die youtube filmpjes waar je een kleur omlaag ziet vallen en op de bodem drukken ze de pianotoets in. Nu is het jaren geleden dat ik zelf muziekschool volgde ( geen piano dus kan niet daarop terugvallen ) maar iets zegt me dat ik ook ga leren spelen als er zo'n toestel is.

Ik heb zelf al zitten zoeken. Blijkbaar moeten piano's 88 toetsen hebben, maar 61 zou een goed begininstrumenten zijn als je keyboard wil leren
Op internet staan er echter zo veel dat ik niet goed weet waar ik op moet letten. Aantal klanken of aantal ritmes? Extra aansluitingen ( lijkt me niet nodig maar zeker ben ik niet ) en dito met een microfoon.
Een paar dagen geleden dacht ik er een interessant gezien te hebben. Er zaten lessen in geprogrammeerd. ( toetsen lichten op en je kan zo leren spelen ) van het merk Aengus. Een A308 en er was ook een A661.
Is daar een goed soort voor beginners bij? Of zoek ik beter een ander merk vb MAX ?

1.8K

Antwoorden (1)

In principe hangt dat van twee dingen af! Hoeveel wil je besteden en wat is het doel! Als je het graag wilt uitproberen zou ik aanraden om niet meer als €250,- te besteden voor het keyboard. Ikzelf heb toen ik 16 was een MAX KB1 keyboard met 61 toetsen en trainingsfunctie gekocht. Was maar €90 euro, maar werkte prima voor de eerste jaren! Zo kan je eert bekijken of je het wat vindt! Maxiaxi is trouwens een goede aanrader als je goedkoop keyboard zoekt!