Hoe kan ik zorgen dat een nieuwe vulpen soepeler schrijft?

Hoe kan ik zorgen dat een nieuwe vulpen soepeler schrijft? Ik heb een vulpen gevonden die nieuw is, maar hij lijkt 'krassend' te schrijven. Is er een manier om te zorgen dat de nieuwe vulpen snel soepel schrijft?

3.1K
Amadea
2 jaar geleden
Misschien moet de schrijfpunt iets bijgebogen worden?

Antwoorden (3)

Kras er een beetje mee op een blaadje. Lekt de pen ook? Dan zal ik kijken of de pen strak dicht is gedraaid. Zowieso zal ik even naar de winkel gaan om dit te vragen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Het type papier dat je gebruikt heeft hier een enorme invloed op. Goedkoper papier is meestal ruwer en vezeliger, wat kan resulteren in krassen met zelfs de meest soepele vulpennen.
Als een punt die eerder soepel schreef plotseling krassend is geworden, heeft deze waarschijnlijk een beschadiging opgelopen. Hier staat wat je eraan zou kunnen doen:
https://www.nibs.com/blog/nibster-writes/smoothing-scratchy-nibs
Toegevoegd op 22 november 2021 15:49: tekst
SimonV
2 jaar geleden
Iedere vulpen moet ingeschreven worden, een vulpen gaat naar de hand van de schrijver staan. Daarom moet je ook nooit een vulpen lenen of uitlenen.
Controleer wel voor alle zekerheid de penpunt op beschadigingen.
Degene die hem is verloren, zal niet blij zijn. Een vulpen is iets zeer persoonlijks en wordt bijvoorbeeld ook bij bijzondere gelegenheden cadeau gegeven.
2 jaar geleden
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Vulpennen zijn tegenwoordig van harder metaal gemaakt en gaan niet meer naar iemands hand staan.
Renee1955
2 jaar geleden
Ik schrijf al vanaf de lagere school met vulpennen, inmiddels 58 jaar en heb er vele versleten, zowel ouderwetse als moderne. Ik mag dus wel zeggen dat ik er aardig wat ervaring mee heb.
Alleen al het feit dat de pijn van mr. Bart "krassend schrijft" zegt mij al genoeg.