Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

van welk materiaal kan ik dit het beste maken?

ik wil een soort balletje maken met een omhulsel er om heen . Ik heb alleen geen idee hoe ik dit het beste kan doen . Het is een soort rammelaar en wil er een eigen twist aan geven en het liefst zou ik willen dat het balletje erin ook kan rollen (Er staan een paar gezichtjes op ) ik heb hier een foto van wat het moet worden . Heb al een houten bal maar weet niet hoe ik het gele omhulsel na kan maken . Iemand een idee

Picture for question
2 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt plastic niet zomaar namaken, tenzij je een 3D printer hebt (of iemand kent die er een heeft). Als je goed bent in houtbewerking zou je in 2 delen de buitenste bol na kunnen maken, passend om je binnenste, draaiende bal. Of je zou de buitenste bal kunnen haken of breien - maar dan draait je binnenste bal natuurlijk minder soepel dan plastic op plastic, of hout op hout.
Wel een leuke klus, succes, ik hoop dat je iets vindt!
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Een omhulsel van klei zal waarschijnlijk niet gaan, vanwege het krimpen. Misschien iets maken van papier maché en dan om een iets groter balletje (ballonnetje?) dan de houten bal die je al hebt. Dit om het bewegen mogelijk te maken. En om het papier mache zo glad mogelijk te maken dit vernissen oid? Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding