Alleen nog bij verzamelaars. De eurocent is geen betaalmiddel meer. Het maken van de muntjes was duur. Een munt van 1 cent kost 1.65 cent om te fabriceren.

Goedkoop zijn ze niet. De Belgische muntjes van 1 cent uit de jaren 1999, 2001 en 2008 zijn bijvoorbeeld ongeveer 50 cent waard. Een muntje van 1 cent uit Monaco, uit 2001 of 2002, is om en bij de 100 euro waard.
SimonV
een jaar geleden
erotisi
een jaar geleden
1 en 2 eurocent blijven wettig betaalmiddel.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geldzaken/vraag-en-antwoord/mogen-winkeliers-betalingen-afronden-op-0-eurocent-of-5-eurocent Mogelijk is dat in Belgie inderdaad anders??!