PUZZELEN TEGEN STRESS
Naast dat we blij worden van legpuzzels, zorgt het ook voor een lager stressniveau. Hoe moeilijk een puzzel ook is, ze helpen ons te ontspannen. Als je een puzzel legt, gaan je hersenen namelijk in de alfa-staat, een staat waarin we alert zijn maar toch ontspannen. Het zorgt ervoor dat je minder stress hebt, je stemming verbetert en je beter kunt leren. Verder zit je in een goede houding tijdens het puzzelen en focus je jezelf op 1 ding.

PRODUCTIEF
Puzzels zijn ook ideaal als je productiever wilt zijn. Door een puzzel te doen, resetten je hersenen als het ware.
2 jaar geleden
Als tijdverdrijf, ter afleiding, als ontspanning, maar ook om je ogen en hersens te trainen.
Amadea
2 jaar geleden
In school
Het oefenen van fijne motoriek
Verder ook voor de hand-oog coordinatie
Iets afmaken zorgt voor zelfvertrouwen bij veel kinderen. Dus egoboost
en ook nog eens beginnend 'problemen leren oplossen' ~ wat hoort hier... wat past hier...
Toegevoegd op 07 augustus 2021 20:00: tekst