Hoe moet ik een tafel beplakken met mod podge?

Ik wil een poster op mijn tafelblad plakken met mod podge en afwerken met botenlak. Een glasplaat is te duur. Hoe kan ik dat het beste doen?

Amadea
2 jaar geleden
Idee: de poster lamineren en op het tafelblad vastplakken. (Geen idee wat 'mod podge' is).
Abcde
2 jaar geleden
Ga eens bij de kringloop kijken. misschien vind je daar een meubelstuk met de juiste maat glasplaat. Met een glasplaat kun je de decoratie ook makkelijk veranderen.

Antwoorden (1)

• Mod Podge is een lijm en vernis ineen, met 1 potje kun je zowel lijmen als aflakken.
• Breng de Mod Podge met een kwast aan op het tafelblad en plak vervolgens de poster hierop vast. Eventueel afrollend aanbrengen, maar in ieder geval ervoor zorgen dat er geen luchtbellen of andere oneffenheden zichtbaar blijven. Omdat de Mod Podge snel droogt moet je redelijk snel doorwerken.
• Als de poster goed vast zit ga je het aflakken. Je brengt hiervoor royaal een laag van dezelfde Mod Podge aan. In het begin blijft dit nog een tijdje zichtbaar als een witte, natte laag, maar dit zal langzaam wegtrekken.
• Nu alleen nog wachten tot het goed droog is. Je ziet dan dat er een soort vernislaag over het behangpapier zit. Dat is niet watervast. Daarvoor zul je het af moeten lakken met een goede botenlak, van bijvoorbeeld Glitsa of Sigma.
SimonV