Hoe maak ik mini-vuvuzela'tjes?

Dit naar aanleiding van een reactie van Naatje bij een vraag over Afrikaantjes (de bloemetjes).

Het lijkt me grappig om in de bloembakken bij mijn schoonzus in de tuin haar Afrikaantjes te voorzien van mini-vuvuzela'tjes.
Hoe zou ik die het beste kunnen maken?
Papier lijkt me niet zo'n handig idee, omdat het nogal een smeerboel wordt als het weer gaat regenen en het zou leuk zijn als die vuvuzela'tjes nog herkenbaar zijn als vuvuzela's als ze volgende week terugkomen van vakantie :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een leuke vraag heel origineel misschien dat ik het zelf ook wel ga doen.
nou succes he met je mini-vuvuzela'tjes

Antwoorden (5)

hahahahahahahahaha..er is zo'n spel (weet alleen niet meer welke) die heeft van die fiches, en dat zijn kleine toetertjes (en ook grammafoon platen) (in dat spel mag je niet praten)
maar die toetertjes zouden goed door kunnen gaan als mini-vuvuzela's........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou snap ik jou antwoordwaardering -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jou=jouw
Snij een centimeter of 10 van pvc-buis en plak daar met waterbestendige lijm een trechtertje onder (te koop in keukenwinkels). Leuk kleurtje lak erover.

Toegevoegd na 5 minuten:
P.s. Als je wat meer geld erin wilt steken: golf tees lijken er qua vorm veel op, passen perfect in een bloembak!
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeej... dat is best een leuk idee... Enig idee waar ik zoiets zou kunnen halen? (en zeg nu aub niet een Golfwinkel, want ik heb geen flauw idee waar ik die kan vinden)...
Amadea
13 jaar geleden
't Is dus wel zo, zie: http://www.b9.nl/golf/golfwinkels.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke plus
Papiermache?

Papier-maché is goedkoop, je kunt er echte kunstwerkjes van maken door decoratie, plakkaatverf (gouache) en gesso (kalk), en is dan niet van echt geglazuurd aardewerk te onderscheiden! Papier-maché maken en drie methoden om papierpulp te verwerken, vind je hier stap voor stap met illustraties uitgelegd.

http://hobby-en-overige.infonu.nl/hobby/11995-hoe-maak-je-papier-mache-papierpulp.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een leuk idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar wel veel werk en dan heb je geen tijd meer voor GV en dat is dan weer zonde, he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV is ook niet alles.
Gisteren pas rond 20.00 uur online gegaan, heb het de rest van de dag echt niet gemist hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus
Is het een idee om een soort hoorntje te vouwen van een plastic vlaggetje? Dan kun je gewoon zo'n sliert vlaggetjes kopen, dat is niet duur en plastic is regenbestendig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het ook van zilverfolie proberen
want dan maak je eerst van karton een soort van buis en je zorgt dat het bij elkaar blijft door plakband te gebruiken en dan doe je er zilverfolie omheen het word geen kliederboel en het is ook nog makkelijk nou kijk maar of je het in iedergeval succes!