Welke regelgeving geldt er in Doel (de verlaten stad in België)?

Ik weet alleen dat je niet in de huizen mag, daar kom ik ook niet voor, alleen om te fotograferen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

De regels zijn vrij normaal: nergens binnengaan, zeker geen toegang forceren, niets vernielen, geen nieuwe graffiti meer aanbrengen.

Commentaar inwoner
“In Doel wonen nog 25 mensen. Ik ben een van hen. Wij strijden al 16 jaar voor het behoud van Doel. In het verleden werd beslist dat Doel moest verdwijnen voor de uitbreiding van de haven. Wij hebben dat kunnen verhinderen via allerlei gerechtelijke procedures en protest. Ook omwille van de economische crisis was havenuitbreiding niet meer nodig. Intussen heeft de overheid het dorp laten kapotgaan en iedereen proberen wegjagen door angst te zaaien en omkooppremies uit te delen. De meesten zijn vertrokken, op enkele na. Na enkele jaren van leegstand is de aftakeling begonnen. De afgelopen 5 jaren hebben toeristen en vandalen de huizen kapotgemaakt met vandalisme en graffiti. Ook de bewoonde huizen zijn regelmatig het doelwit. De graffiti was initieel bedoeld als kunst die de huizen moest beschermen, maar is ontaard in een hoop lelijke tags en rommel. Mooie werken worden al jaren niet meer aangebracht. Al dit vandalisme maakt dat onze jarenlange strijd zinloos wordt. Daarom vragen wij aan iedereen die Doel bezoekt om van de huizen af te blijven. Nergens binnengaan, zeker geen toegang forceren, niets vernielen, geen nieuwe graffiti meer aanbrengen. Anders bent u mede verantwoordelijk voor het verdwijnen van Doel.”
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Mooie hartenkreet ! (+)