Kan iemand mij vertellen wat voor fotofilters deze persoon gebruikt?

Zie http://instagram.com/kinax voor de foto's.

Je ziet duidelijk dat deze persoon een bepaalde stijl heeft en speciale filters gebruikt. Heeft hier iemand verstand van fotografie en aan de foto's kan zien wat voor filters er zijn gebruikt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (4)

De foto's lijken iets overbelicht, en hebben een roze zweem. Dat zou kunnen komen
door het gebruik van een dubbel filter, een ND Graduated filter (om de doortekening van de lucht te accentueren) en een filter om de sluitertijd langer te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk een van de instagram filters, maar kan ook een standaard ingesteld filter in photoshop zijn. Stuur haar een mailtje zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me instagram-achtige filters (camera-bag, of een van de vele app's met foto-bewerk-filters).
Iets in de richting van '70-s film', 'Instant color'
want de kleuren zijn een beetje waterig, als in een jaren-70 kleurenfilm. Ik meen ook een beetje de kleurtonen van een polaroid instant-kamera te herkennen.

Echter, de foto's zijn allemaal overduidelijk met een digitale kamera gemaakt. Ze zijn veel te 'schoon' voor analoge fotografie.

Toegevoegd na 28 minuten:
Gezien de scherptediepte op alle foto's, ook die binnen duidelijk zonder flits zijn gemaakt, denk ik dat ze met een digitale compact kamera zijn gemaakt.

Dat sluit 'analoge' filters, die voor de lens geplaatst zijn, eigenlijk al uit. De foto's zijn dus digitaal nabewerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo te zien gebruikt de fotograaf een combinatie van compositie en nabewerking.

De compositie wordt bepaald door
--  het onderwerp dat hij fotografeert
--  de positie van waaruit hij fotografeert
--  de achtergrond die hij kiest
--  wat hij wel en niet op de foto zet

Het onderwerp heeft meestal uitgesproken, primaire kleuren. De achtergrond is bij de meeste van zijn foto's erg helder, maar niet zo'n verzadigde primaire kleur als in het onderwerp. Als voorbeeld: in het onderwerp zie je fel rood, geel, groen, blauw en zwart, maar de achtergrond zal eerder beige of roze zijn.

In de nabewerking lijkt hij een "verzachtings-filter" te gebruiken. Ook heeft hij de kleuren waarschijnlijk nog verzadigder gemaakt dan ze al waren; in combinatie met het feit dat het onderwerp om te beginnen al veel uitgesproken, primaire kleuren bevat en de achtergrond eerder een pastelkleur is, leidt dit ertoe dat het onderwerp meer "uit de foto springt". De meeste andere fotografen doen dat met belichting: zij maken het onderwerp helderder en de achtergrond wat donkerder. Deze fotograaf doet het niet met belichting maar met kleurigheid.

Door deze combinatie zijn zijn foto's aan de ene kant "vlak" (overal dezelfde helderheid, zodat er perceptueel geen diepte in zit), terwijl ze aan de andere kant een (weliswaar ongebruikelijke) vorm van diepte hebben (het kleurverschil tussen onderwerp en achtergrond zorgt ervoor dat het onderwerp toch "los komt" van de omgeving).