Een "biljartsite" schreef het volgende erover:
"Welke biljartkeu past het beste bij mij?
Dit is volledig afhankelijk van je speelstijl, lichaam, persoonlijke voorkeur en de variant biljart die je speelt. Het belangrijkste aspect bij het kiezen van een keu is het gewicht. Het gewicht van een biljartkeu varieer normaal gesproken tussen de 480 en 510 gram. Een zwaardere keu biedt meer kracht en een lichtere keu meer controle. Wanneer je bijvoorbeeld driebanden speelt, heb je veel snelheid nodig. Het wordt dan aangeraden om te spelen met een zwaardere keu van ongeveer 510 gram."
.
Weer een andere schrijft:

Voor elke biljartdiscipline zijn er specifieke keuen, bij poolbiljart zefs meerdere (breakkeu en jumpkeu). Er zijn echter ook poolspelers die met een snookerkeu spelen (en goed ook) en er zijn biljarters die met een poolkeu spelen. Het verschil tussen een pool of biljartkeu aan de ene kant en een snookerkeu aan de andere kant zit vooral in de dikte van de top. Een snookerkeu is meestal zo'n 10mm terwijl een biljartkeu 12mm en een poolkeu meestal zelfs 13mm is. Dat is niet voor niets, de ballen op een snookertafel zijn 44mm terwijl poolballen 57,2mm en biljartballen 61,5mm zijn. Het verschil tussen een biljartkeu en een poolkeu is de lengte van de keu (de poolkeu is enkele centimeters langer) en met name de flexibiliteit. Een poolkeu is veel flexibeler dan een biljartkeu.
Toegevoegd op 21 augustus 2020 19:17: tekst