Door bij een handelaar langs te gaan. Of op internet te zoeken wat overeenkomstige strips waard zijn. Maar reken je niet rijk.Een strip moet zo ongeveer nooit geopend zijn en de rest van die uitgave verbrand om iets op te brengen
anneliez
4 jaar geleden
Je kunt het schatten door de volgende informatie.

1. Jaartal
De meest interessante strips kwamen net na de Tweede Wereldoorlog uit. In dit tijdperk zijn ook de bekendste stripseries uitgebracht als Suske & Wiske, Nero, Asterix & Obelix. De oude strips zijn vaak moeilijk vindbaar voor verzamelaars, omdat ze vroeger vaak snel zijn weggegooid of bij iemand op zolder liggen. Eerste edities doen het goed in het bijzonder.

2. Oplage
Strips worden vaak uitgebracht in verschillende varianten. Vaak zijn de luxere uitgaven met een harde kaft in een kleinere oplage uitgegeven. Hoe minder er van iets zijn gemaakt, hoe hoger de waarde.

3. Conditie
Als de strip er uitziet zoals hij uit de winkel kwam, dan wordt het interessant. Dus als een stripboek een naam binnenin heeft, een rug die loslaat of ezelsoren heeft, dan daalt de waarde al snel.

Bladerend door deze veiling krijg je een indruk van de prijzen:
https://www.catawiki.nl/c/153-strips
Heel rijk zul je niet worden...
.
Je kunt een stripboek gratis laten taxeren: beschrijf de strip en een team van experts zal meer informatie geven. Mail naar brabant.strip@worldonline.be
Alleen voor Suske en Wiske: info@verwoede-verzamelaar.nl
Meer info over bepaalde stripboeken staat hier: http://home.scarlet.be/stripverzamelen/page3.html
SimonV
4 jaar geleden
Je hebt het over stripboeken neem ik even aan.
In dat geval is belangrijk : uiterlijk - hard kartonnen kaft met een linnen rug? dan heb je wellicht een van de eerste exemplaren, die veel geld kunnen opleveren.
Echter ook minder zeldzame stripboeken kunnen meer waard zijn dan je denkt.

Drie gouden regels:
Conditie ...in goede staat, helemaal checken bladzijde na bladzijde, eerste druk?
Populariteit & zeldzaamheid
Onderzoeken, controleren en vergelijken
Er is werk aan de winkel, verdiep je er in. Succes hoor.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
SentWierda
4 jaar geleden
Waarom zou de vraag alleen maar over stripboeken gaan? De meeste strips zijn geen boeken maar tijdschriften. En dan gaat het om losse nummers en om jaargangen.