Wat is dit voor instrument?

Een soort meetklok met roterende schaal en twee wijzers. Mogelijk iets om de ontsteking van motoren af te stellen of om iets te kalibreren. Er zijn geen externe aansluitingen, is dus puur mechanisch stand-alone.

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij heb je het juist, het is een meter om een ouderwetse verbrandingsmotor mee af te stellen die gebruikt maakt van vacuum vervroeging van de ontsteking. Moderne motoren gebruiken dit systeem niet meer.

Ik ben natuurlijk geen expert maar vermoed dat het te maken heeft met de olie die gebruikt wordt om een automatische versnellingsbak te smeren en te koelen aangezien er duidelijk zichtbaar 'ATF' staat aangegeven op het klokje/meter. ATF =Automatic Transmission Fluid. Het lijkt erop dat het afkomstig is van een apparaat dat de olie in een automatische versnelingsbak reinigt en ververst. Ook van die apparaten kan er wel eens een klokje vervangen moeten worden. Deze site triggerde me;https://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/artikel/2017/12/57472-10157472

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100