Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een scratch map maar als ik landen probeer open te krassen lukt dat niet, iemand raadt?

Ik kras de landen gewoon open zoals je dat normaal doet bij een kraskaart of -lot. Heb het met verschillende muntjes geprobeerd, maar ik krijg het laagje er niet meer af. Ik heb hem nu een half jaar en op het begin ging het prima, maar nu kan ik niet meer krassen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Op https://www.bol.com/nl/p/luckies-kras-wereldkaart-scratch-map-deluxe-kraskaart-krasmap/9200000032699978/ wordt aanbevolen er een schilmesje voor te gebruiken in plaats van een munt, maar er is ook de klacht te lezen dat op den duur de hele onderlaag loslaat en er scheurtjes in het papier komen. We weten echter niet wat de kwaliteit is van jouw exemplaar, of je deze of een andere hebt.
Op een Engelstalige site vond ik de tip om een vochtig wattenstaafje te gebruiken om het gedeelte dat je af wilt gaan krassen weer soepel te maken.
(Lees meer...)
Amadea
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding