Komt er nu wel of niet een Harry Potter deel 9?

Op een site zag ik staan dat er al een 9ste deel van het boek is (Harry Potter and the Cursed Child) en misschien wel verfilmd zou worden, maar op een andere site stond van niet. Dus nu is mijn vraag of er wel een deel 9 van het boek is en of die verfilmd gaat worden.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.2K
LeonardN
5 jaar geleden
Internet staat vol geruchten. Als er iets officieels bekend is dan blijkt dat wel uit de betrouwbaarheid van de bron. Tot nu toe zijn alle geruchten voor een nieuw boek/film, allemaal ongegrond gebleken. Als er een nieuwe harry potter komt zou dat wereldnieuws zijn, en niet enkel te lezen zijn op clickbait-sites en forums.

Antwoorden (2)

Nee. Niet volgens J.K. Rowling althans.

Er zijn 7 boeken en 8 films (het laatste boek is in 2 delen verfilmd). Harry Potter and the Cursed Child is een toneelstuk welke niet als boek komt (het script is wel in boekvorm gegoten), en ook niet verfilmd zal worden.
5 jaar geleden
Ja die komt pas in 2026
Dit is wat we nu weten. Het gaat om een filmtrilogie, waarvan de eerste in, hou je vast, 2026 in de bioscoop moet draaien. Sorry ladies, nog eventjes geduld... Omdat het boek zich negentien jaar later afspeelt, hebben ze nu alvast de 'originele' cast bij elkaar geroepen. Goed nieuws! Daniel Radcliffe, Rupert Grint en Emma Watson keren dus allemaal terug naar Zweinstein. Yay!
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
-Min
Ongeverifieerde geruchten, meermaals tegengesproken door de auteur zelf.