Kun je een moestuintje 2 weken geen water geven, of is er een andere mogelijkheid?

als je 2 weken weg bent, net geplante zaadjes die binnen staan met o.a. bieslook. Kunnen deze zonder water of is er iets anders dat de groei kan stimuleren zonder dat water (bepaald zand of zo)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Plaats een emmer met water naast het moestuintje en leg enkele katoenen draden een uur in het water. Daarna stop je een stuk van het uiteinde iets onder de grond en de andere kant van de draad hang je in de emmer. De draad zal het water uit de emmer opzuigen en de grond nathouden. Twee weken geen water geven is voor hele jonge plantjes geen goed idee, ook moet je ze uit de felle zon houden.
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Planten bestaan voor meer dan 90% uit water. Dat hebben ze dus nodig om te groeien
Dat heeft niets te maken met groei stimuleren.
Het water halen ze uit de bodem. Dat is dus niet te vervangen.