Welk materiaal is geschikt voor pyrografie?

Ik ben op zoek naar een materiaal dat makkelijk bewerkbaar is maar ook hoge temperaturen kan weerstaan om gebruikt te worden voor pyrografie. Uiteindelijk is het doel om dikke letters in hout te branden. Het is alleen vrij lastig om de letters uit bv ijzer te vormen aangezien ijzer niet eenvoudig te bewerken is. Zijn er andere metalen/materialen die aan de twee gegeven eisen voldoen? Ikzelf denk aan aluminium, maar ik weet niet zeker of dat wel voor langere tijd in een vuur gestoken kan worden voordat het zijn smeltpunt heeft bereikt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

De vraag die je eerst moet beantwoorden is, wat zijn 'hoge' temperaturen waar je naar vraagt?
Hoe heet wordt pyrografie. Als we dat weten dan kunnen we je vertellen welk metaal er geschikt voor is. Dit is overigens ook heel makkelijk te vinden op internet. kijk hier maar eens: http://www.dbnl.org/tekst/_sur001195501_01/_sur001195501_01_0084.php

Aluminium smelt bij ong. 660 gr celsius? is dat genoeg, geen flauw idee?
Als dit te laag is kan je nog kijken naar koper, dit zit rond de 1000 graden celsius.
Messing zit net boven de 800 graden en is ook makkelijk te bewerken.
Succes!!